четвер, 23 квітня 2015 р.

після лікування в психіатричній лікарні

Сектознавство. Тоталітарні секти. Досвід систематичного дослідження> Олександр Леонідович Дворкін Розділ четвертий. Псевдоіндуїстських секти Глава 11. Решта псевдоіндуїстських секти: Культ Шрі Чинмоя; «Брахма Кумарис»; культ Сатьі Саї Баби; культ Ошо Раджниша; «Сахаджа йога»; «Ананда Марго»; псевдотантрісти: «Ашрам Шамбали», А. Лапін та інші; інші «Сахаджа йога» 4. Деякі з отримали стадіонну «реалізацію» були змушені після цього пройти курс лікування в психіатричній лікарні З центрів в Нью-Делі («Вселенський Храм Сахаджа») та Лондоні секта поширилася в 90-х роках в 65 країнах світу, в тому числі в Індії, Австралії, Франції, США, Канаді, Швейцарії, Австрії, Голландії, Німеччині, Китаї та Румунії. Згідно пропаганді сахаджістов, їм вдалося в 1996 році завербувати «міністра культури» і «міністра здоров'я і спорту» Китаю, які стали активно лобіювати інтереси секти. Але найбільших успіхів «Сахаджа йога», знову-таки на думку самих сектантів, домоглася в Колумбії, Болгарії та Росії. Вперше Росію і країни Східної Європи Нирмала Деві відвідала в 1989 році. В даний час в самій Індії активістів руху налічується не більше 2000 чоловік, а за її межами проживає ще близько 3000 адептів «Сахаджа-йоги» (в Європі навряд чи більше тисячі близьких учнів Нірмалой), однак існує значна паства Шрі Матаджи в Росії, де є центри «Сахаджа-йоги» в Москві, Санкт-Петербурзі, Новосибірську, Тольятті, Воронежі, Набережних Челнах, Челябінську і десятках інших російських міст. Координує роботу центрів громадянин Австралії Богдан Шехович. Нирмала Деві регулярно наїжджає для проведення пуджу в Москву, Санкт-Петербург та Київ. Останній раз вона зібрала велику аудиторію в Москві на стадіоні в Крилатському в серпні 1997 року. У Санкт-Петербурзі секта, яка отримала в 1996 році державну реєстрацію, діяла з 1989 року і до 1998 року набрала до 2000 чоловік, що отримали «реалізацію». Тут Нирмала за допомогою колишнього лідера пітерських сахаджістов, віце-президента Петровської Академії наук і мистецтв Ю. А. Воронова, примудрилася потрапити в почесні академіки. Слава Богу, стараннями протоієрея Олександра Новопашина з Новосибірська, її звання було визнано недійсним на III з'їзді Петровської Академії. В даний час в Петербурзі діє кілька «майданчиків», на яких проводиться «вступний курс» для новачків (збирається 100-150 чол.). Одним з таких «плацдармів» для наступу секти протягом декількох років і до останнього часу був психологічний факультет Санкт-Петербурзького держуніверситету. Подібно Секо Асахара і Шрі Чинмой, які намагалися сфабрикувати враження про підтримку їх діяльності лідерами традиційних релігій, Нирмала Деві досить довго стверджувала, що її благословили поширювати в Росії «Сахаджа-йогу» Патріарх Алексій II і митрополит Петербурзький і Ладозький Іоанн (Сничев), і демонструвала свій фотопортрет з владикою. Прес-служба Санкт-Петербурзької єпархії була змушена давати спростування. Найбільш вдало секта діяла в Тольятті, де не один десяток тисяч чоловік побував на публічних програмах Нірмалой. Звичайно, не всі з них стали відданими сахаджістамі, але все ж число сахаджа-йогів в Тольятті на піку популярності секти в 1995-1996 роках було близько кількох тисяч. На початку 1996 р Нірмалой Деві прихильно прийняв мер Тольятті Сергій Жилкін. Після цієї зустрічі вона зізналася: «Ви перший мер, який вирішив зі мною зустрітися». Керівництво Авто ВАЗа фінансувало «гастролі» Нірмалой Деві в Тольятті, після яких деякі з отримали стадіонну «реалізацію» були змушені, за словами головлікаря міської психіатричної лікарні Валентина Євдокимова, пройти курс лікування в його установі. Юрій Александров, один з лідерів тольяттінськіх сахаджістов, був навіть обраний депутатом міської думи. Більше того, він став головою комісії з молодіжної політики міськдуми. Серед Тольятті деяких послідовників Шрі Матаджи є медики, журналісти, вихователі та завідувачі дитячими садами, викладачі середніх шкіл. Багато хто з них використовували своє службове становище для пропаганди «Сахаджа-йоги». Так, у травні 1993 року в Тольятті проходив семінар сахаджа-йогів, в якому взяли участь представники з 25 міст Росії, України і Білорусії. Учасники семінару відвідали 48-у школу, в якій протягом 1993 26 дітей двох перших класів навчалися методиці «Сахаджа-йоги». У лютому 1996 року в Москві відбулася зустріч сахаджістов, на якій були присутні 313 представників відділень секти з 94 міст і селищ Росії та країн СНД і 500 сахаджа-йогів з Москви. На цій зустрічі «Московський Союз Сахаджа-йогів» поділився своїм досвідом поширення вчення Нірмалой Деві через різні міжнародні форуми і виставки, участь у фольклорних святах (типу «проводів російської зими») і роботу в ньюейджевской творчої лабораторії «Прийдешнє», створеної при Московській міській думі. Тольяттинские сахаджісти розповіли про те, що їм вдалося проникнути у виправно-трудові установи, наркологічні диспансери, Молодіжний парламент при мерії Тольятті, і про те, що вони створили керамічний цех і почали випускати газету «Покоління». Воронежці повідали про успішну вербуванні в науково-дослідних інститутах, вузах і школах. Новосибірські сахаджа-йоги похвалилися «науковими дослідженнями» сахаджа-йоги, проведеними в Новосибірському інституті медичної та біологічної кібернетики РАМН, а так само участю у Міжнародному конгресі «Наука і освіта на порозі третього тисячоліття». Додамо, що філії секти зареєстровані як громадські благодійні організації. Останнє, на що хотілося б звернути увагу, - це спроби фольклорної мімікрії, що вживаються «Сахаджа-йогою» в Росії. Російськомовні видання секти повні лубочних картинок з куполами церков і Богородичними іконами (іноді у вигляді Богородиці зображується сама Нирмала). При секті діють різного роду колективи виконавців російських народних пісень і танців. У «Сахаджа-йоги» встановлені також зв'язки зі «слов'янськими язичниками». Крім того, незважаючи на жорстке неприйняття Нірмалой конкуруючих гуру-рухів, російські сахаджісти беруть участь разом з ними в різних конференціях і заходах. Так, 22 та 23 квітня 1996 року в Києві проходила зустріч псевдовосточном сект, в якій, крім представників «Сахаджа-йоги», взяли участь послідовники Шрі Чинмоя, раджнішісти, неокрішнаіти, необуддісти і неосуфіі. Але оскільки всі учасники були впевнені у виключній істинності власних доктрин, головною темою виступів були їхні спроби переконати в цьому один одного. Світ Сахаджа йоги. Літо "96. С. 10. ^ Беркер А. Указ. Соч. С. 253. ^ Заява на ім'я начальника Управління юстиції С.-Петербурга від Пенєв Т. І. та Пенева Г. Д. (з архіву Центру св. Іринея Ліонського). ^ Там же. ^ «Сахаджа Йога». Матеріал Комітету захисту сім'ї та особистості. ^ Полинская А. Тольятті йде в астрал // Комсомольська правда. 14.03.1997. С. 16. ^ Нирмала. 1993, №№ 2- 5. С. 62. ^>

Немає коментарів:

Дописати коментар